Oficiální zastoupení největšího českého výrobce tažných zařízení SVC Náchod SVC Náchod
Tažná Olomouc

Světla pro denní svícení

Provádíme dodávky a montáž dodatečných LED světel na denní svícení. Dodatečně nainstalovaná světla pro denní svícení ovšem nejsou obyčejné „LEDky“ umístěné na předním nárazníku, jak si mnoho lidí myslí. Tato světla musí mít příslušnou homologaci, musí být správně zapojena a odpovídajícím způsobem umístěna na nárazníku. V případě, že tomu tak není, riskujete pokutu. Proto nedoporučujeme montáž světel pro denní svícení svépomocí a jejich nákup u neprověřených prodejců.

Výhody světlometů pro denní svícení

  • automatické svícení – nehrozí, že zapomene rozsvítit světla
  • nižší spotřeba LED světel, tudíž i nižší spotřeba vozidla
  • delší životnost žárovek v hlavních světlech
  • dlouhá životnost LED světelných zdrojů

Světla pro denní svícení musí splňovat homologační předpis EHK/OSN č. 48. Jejich používání se  pak řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích, pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb.

Na co si dát pozor při výběru a montáži světel pro denní svícení?

Velmi častou chybou je použití levnějších pozičních světel v domnění, že jde o světla pro denní svícení. Ovšem není tomu tak. Při použití pozičních světel se vystavujete možnosti pokuty.

Homologovaná LED světla pro denní svícení jsou osazena speciálními LED čipy s vysokým výkonem. Doklad opravňujícím k používání světel k dennímu svícení je značka RL, která znamená “Running Lights” a která je vylisovaná na krycím skle světla nad nebo pod homologační značkou EX xxxx – (kde X je číslo státu kde byla provedena homologace a xxxx je číslo homologačního protokolu, například E4 0027 ).
Pokud na světlech tato značka (RL) není, jedná se o podstatně levnější poziční světla, která jsou většinou také homologovaná, ale nesplňující předpis EHK/OSN č. 48 ( například mají pouze vylisované číslo homologace E9 0015 bez ”RL”). To jsou světelné sety osazené běžnými diodami, které se umísťují nejčastěji na autobusy a kamiony k zdůraznění rozměru vozidla. Nemohou však sloužit jako světla pro denní svícení.

Další chybou, i když zvolíte správná homologovaná světla, je jejich nesprávná montáž. Ta sice nevyžaduje žádné úřední úkony (papírování), ani se nezapisuje do TP, ale musí být provedena v souladu s normami, které určují jejich umístění a elektrické zapojení.

Pravidla pro dodatečně montovaná světla pro denní svícení:

  • na jedno vozidlo se montují dvě světla, která svítí v bílém spektru světla musí být umístěna maximálně 400 mm od bočního obrysu vozidla vodorovná vzdálenost světel od sebe musí být minimálně 600 mm (u vozidel se šířkou méně než 1300 mm pak 400 mm).
  • světla musí být umístěna ve vodorovné rovině minimálně 250 mm a maximálně 1500 mm nad vozovkou světla se rozsvěcují automaticky po nastartování a vypínají po vypnutí motoru či rozsvícení obrysových světel (nemohou tedy svítit zároveň s hlavními světlomety)

Světla pro denní svícení

Volejte +420 739 305 550 nebo Nám napište
 

Napište nám

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat my a to pro možnost vám odpovědět. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů.